Ohjaa matkustaja käyttää sovellusta

Ohjaa

Brändi ja kotisivu start-upille

Scroll down icon
Mitä teimme

Strategia, brändi-identiteetti, käyttäjäkokemussuunnittelu, käyttöliittymäsuunnittelu, verkkosivuston kehitys, Drupal back end, HTML5, CSS3 front end, integraatiot, DevOps

Uuteen paikkaan matkustettaessa työläintä on matkan suunnittelu. Kiinalaiset matkustavat entistä enemmän, ja siksi he tarvitsivat käyttäjäystävällisemmän ja henkilökohtaisemman ratkaisun matkan suunnitteluun. Tyypillisten “5 vinkkiä Tukholmaan” -postausten sijaan matkailijat haluavat mahdollisuuden aitoihin, unohtumattomiin kokemuksiin matkakohteessa. 

Suomalainen startup-yritys Dailuge Inc. Oy tarttui haasteeseen ja rakensi ainutlaatuisen digitaalisen Ohjaa-mobiilisovelluksen helpottamaan matkan suunnittelua ja aidosti paikallisten kokemusten löytämistä perillä kohteessa. Sangren tehtävä oli selkeyttää digitaalinen Ohjaa-palvelun brändi ja rakentaa kotisivut palvelun lanseeraamiseksi Kiinan markkinoille.

Ohjaa-palvelussa kiinaa puhuvat matkailijat saavat paikallistietoa matkakohteestaan ja vinkkejä uniikeista kokemuksista. He voivat tutustua kohteessa asuvaan kiinalaiseen videochatin välityksellä ja suunnitella matkaa yhdessä tämän kanssa ennen matkaansa ja sen aikana. 

Helsingissä vuonna 2017 perustetun Ohjaa-palvelun verkostossa on jo yli 300 “isäntää” 16:ssa Euroopan kaupungissa: Helsinki, Turku, Tampere, Tukholma, Göteborg, Oslo, Kööpenhamina, Reykjavik, Tallinna, Moskova, Pietari, Varsova, Berliini, Pariisi, Amsterdam ja Lontoo.

Typography

Colors

Suunnittelimme Ohjaa-brändin identiteetin kiinalaisille markkinoille sopivaksi. Ennen kaikkea matkakohdetta markkinoidaan uniikeilla pohjoismaisilla kokemuksilla, ja vasta sen jälkeen markkinoidaan itse palvelua. Lähestymistapamme näkyy Ohjaa-kotisivulla käyttämissämme kuvissa ja puhuttelutavassa.

Ohjaa-palvelua käyttävät nuoret ihmiset, jotka haluavat löytää uutta. Brändin oli tavoitettava tämä yleisö ja samalla oltava uskottavasti pohjoismaalainen. Kiinalaiset käyttävät eniten mobiilipalveluja maailmassa, joten todella yksinkertainen ja hyvin skaalautuva logo oli tarpeen. Logon tulisi toimia täydellisesti niin online- kuin offline-käytössä näytön koosta riippumatta. Näiden kriteerien pohjalta loimme selkeän ja tyylikkään brändi-identiteetin Ohjaa-palvelulle.

Sopivien fonttien löytäminen oli haastavaa, sillä brändi-imagon haluttiin välittyvän samalla tavoin kiinalaisillakin kirjaimilla. Mobiililuettavuus oli itsestäänselvyys.

Konsepti

Aitoja matkavinkkejä oikeilta ihmisiltä

Matkakohteessa asuvat isännät ovat Ohjaa-palvelun tähtiä, joilla on näkyvä rooli kotisivulla. He antavat palvelun käyttäjälle henkilökohtaisesti räätälöityjä, ajan tasalla olevia neuvoja ja vinkkejä. Isäntien taustat vaihtelevat konetekniikasta laivanrakennukseen, muotoiluun ja elokuva-alalle.

Macbook

Loimme palvelun käyttäjille helppokäyttöisen sivuston, jonka kautta he pääsevät vaivattomasti siirtymään rekisteröintivaiheesta soittamaan matkakohteessa asuvalle kiinalaiselle. Rekisteröinti- ja maksuprosessi tehtiin niin mutkattomaksi, että käyttäjä pääsee soittamaan ”isännälle” vietettyään sivustolla vain muutaman minuutin.

Kotisivut rakennettiin Drupalilla, joka tarjoaa stabiilin ja skaalautuvan alustan. Sivusto hyödyntää uusimpia online-maksurajapintoja (Stripe) jolla taataan yhtenäinen käyttäjäkokemus. Maksutavaksi valittiin kiinalaisille kuluttajille tuttu Alipay. 

Helpon rekisteröitymisen ohella kotisivulle on tuotu onboarding-ominaisuuksia. Lisäksi käyttäjä voi klikata sovelluskauppaan sekä tutustua matkakohteen esittelyihin. Sivustolla on myös lomake isännäksi hakeutumista varten. 

Lopputulos

Inhimillisempi tapa suunnitella matkaa

Startup-asiakkaamme Dailuge arvosti ketterää toimintatapaamme ja kykyämme tuoda MVP-ratkaisu nopeasti käyttäjätestaukseen ja markkinoille.

Ohjaa-palvelu on jo alkutaipaleellaan kerännyt kosolti huomiota. Vuoden 2019 loppuun mennessä sen on tarkoitus laajentua Euroopan tärkeimmät kaupungit kattavaksi yli 1 000 isännän palveluksi. 

Digitaalisesti ylikuormittuneessa maailmassamme Ohjaa-palvelun tulevaisuus näyttää kirkkaalta, ja me olemme ylpeitä saadessamme olla mukana näin uudenlaisessa matkailuprojektissa. Jos koet, että brändilläsi ja Ohjaa-palvelulla on annettavaa toisilleen, Dailuge Inc. Oy odottaa yhteydenottoasi!

Tutustu projektimme lopputulokseen osoitteessa Ohjaa.com.

Haluatko kuulla lisää projektista? Ota yhteyttä tuoteomistajaan.

Linda Toivio

Projektituottaja

linda.toivio@sangre.fi
+358 40 725 6949

Projekti mielessä?

Jätä yhteydenottopyyntö, ja palaamme sinulle kahden arkipäivän kuluessa.

Voit myös lähettää sähköpostia info@sangre.fi tai soittaa meille +358 40 864 7800.

Pakollinen kenttä
Pakollinen kenttä.
Ratkaise Captcha